در حالتی‌که شما محتوای خویش را به آموزش سئو لهجه انگلیسی، آلمانی، هلندی، فرانسوی، اسپانیایی، روسی، ایتالیایی، اندونزیایی یا این که پرتغالی بنویسید، و از جملهً واژه و کلمه کلیدی خویش را "فراگیری" در حیث بگیرید  Yoast بهینه سازی Premium، فرم های متعدد عبارت کلیدی شمارا تشخیص میدهد، برای مثال، در صورتی‌که لغت ها  [فراگیری]، [یادگرفتن چشم] یا این که [در درحال حاضر فراگیری] در متن خویش به فعالیت ببرید، از‌آن‌جا‌که، پلاگین هوشمندتر شد‌ه‌است، هر سه تحت عنوان عبارت کلیدی مهم شناخته میگردند، براین اساس تراکم عبارت کلیدی شما، طبیعتا، فارغ از اینکه بخواهید متن خویش را بیش تر از حد با صرفه فرمائید، بیشتر می‌شود. ما فرمول را تهیه و تنظیم کردیم تا شما جریمه نشوید!

 
 
 
 
 
استعمال بیش تر از حد، از عبارت کلیدی قادر است بر درجه شما در گوگل تأثیر منفی بگذارد.
 
 
 
مثلا، در صورتی شما میخواهید، وبسایت خویش را برای عبارت کلیدی [پخت پنکیک وگان] درجه بندی فرمائید. چنانچه بنویسید، "شما در اینجا، یاد خواهید گرفت که به چه شکل شایسته ترین پنکیک های وگان را بپزید"، این  پاراگراف، تحت عنوان یک عبارت کلیدی احتساب می‌شود. همینطور، در حالتی‌که بنویسید "پخت یک کیک وگان به راحتی کیک پای میباشد"، Yoast سئو Premium این عبارت، را تحت عنوان عبارت کلیدی اساسی در حیث می‌گیرد. به همین استدلال، در اینجا درصد Premium یه خرده فراتر میباشد: 5/3% به مکان 3%.
 
در Yoast بهینه سازی Premium می‌توانید لغت ها کلیدی دارای ربط را نیز وارد فرمائید. کلمه ها کلیدی دارای ارتباط، در واقعیت، عبارات و عباراتی میباشد که به عبارت کلیدی مهم شما متصل می باشند، ولی هم معنی نیستند. برای هر مورد از این کلمه ها کلیدی دارای ارتباط، به تنهایی تحلیل چگالی شکل می‌گیرد. براین اساس در شرایطی‌که تراکم واژه و کلمه کلیدی مهم شما خیلی زیاد میباشد، به هر عبارت کلیدی دارای ارتباط نگاهی بیندازید و ملاحظه کنید آیا می‌توانید از آنان عالی به کارگیری نمائید.