تصور اکثری از یوزرها بر این میباشد که آموزش سئو کانال محرمانه پیوند سازی بهره متعددی داراست و احتمالا آن را در حق تقدم عمل خویش قرار میدهند تا بتوانند وسعت متعددی از لینک و پیوند را اخذ نمایند. البته خیر‌فقط این طرز به وسیله گوگل تحت عنوان seo کلاه سیاه شناخته گردیده و شما‌را جریمه می‌نماید، بلکه دلایل دیگری وجود دارااست که سبب می‌گردد از ایجاد کرد PBN پشیمان گردید. بازرسی نوشته‌علمی "خرید بک لینک و پیوند و جریمه شدن تارنما شما به وسیله گوگل" سفارش میشود.

 
1- هزینه زیاد ایجاد کرد و پشتیبانی شبکه محرمانه لینک و پیوند سازی
تولید یک PBN به طور تماما اصولی و حرفه ای که شاید به زودی بوسیله گوگل شناسایی نشود، هزینه اکثری بالایی داراست که مشتمل بر خرید دامنه، هاست، IP مخصوص، ساخت‌و‌ساز و به‌روزرسانی محتوا، مدیر تک تک وبسایت‌ها، بهبود لینک و پیوند‌سازی فرنگی و... می‌گردد که هزینه‌های بالایی را به شما اجبار می‌نمایند. 
 
2- برای ساخت یک کانال سری لینک و پیوند سازی می بایست فرصت متعددی صرف نمائید
در صورتیکه به درنگ این می باشید که بایستی ساخت‌و‌ساز یک کانال محرمانه پیوند سازی سریع سود بگیرد، دشوار در اشتباهید. اتفاقا ساخت و ساز یک PBN حاذق مستلزم صرف فرصت زیاد میباشد. دائما می بایست دامنه‌های آزاد گردیده را رسیدگی و خریداری فرمائید، برای هرکدام داده ها دسترسی مانند داده ها تماس و لوگو قرار دهید، نیاز به ساخت‌و‌ساز محتوای منحصر و تازه دارید، صفحه های کهن بایستی به‌روز شوند و مشکلاتشان را حل نمائید. تک تک این امور به مجال بسیار متعددی نیاز دارید و می بایست روی چند و چندین وبسایت هم‌زمان عمل فرمایید.
 
3- از وب سایت اساسی خویش بدور میشوید
ایراد پژوهش به تعداد متعددی تارنما این میباشد که تک تک وقت و انرژی خویش را وقف آن‌ها میکنید و دیگر نمی‌توانید روی وبسایت مهم و منبع اول درآمد خویش متمرکز گردید. 
 
4- می بایست درانتظار خشم گوگل باشید
کل کوشش ما از عمل‌هایی که جاری ساختن می دهیم این میباشد که تعداد متعددی مخاطب را به سمت تارنما خویش بیاوریم، البته در شرایطی‌که نتوانیم رضایت مخاطبان را جلب کنیم، گوگل خشمگین گردد. براین اساس گوگل از طریق‌های بهینه سازی کلاه سیاه استقبال نمی‌نماید و بایستی درانتظار جریمه‌های هنگفت باشید.ب