تک تک داده ها مرتبط با رقبای آموزش سئو خویش را در یک مدرک گردآوری کرده و تلاش فرمائید آن را آپدیت نگه دارید. بدین تصور کنید که از این بازرسی چه اطلاعاتی میتوانید بدست آورید:

• در شرایطی‌که رقبای شما نوشته‌ی علمی های خویش را در وب سایت های گزینه پشت گرمی منتشر می نمایند، از همین تارنما ها برای تبلیغ سرویس ها خویش استعمال نمائید.
• به مکان استعمال از تبلیغات ناخواسته، از مقاله‌ها عالی و مرتبط به کارگیری فرمایید.
• یک لیست بی نقص از ایده هایی که  پیشتر به وسیله رقبا به باخت انجامیده اند و احتمالاً برای شما نیز با باخت مواجه خواهند شد، تهیه و تنظیم فرمایید.
مستقل از گردآوری داده های فوق، بسترهایی که رقبا در آنان برنده فعالیت کرده اند را بیابید و در امر روش هایی که میتوانید حالت یکسانی حصول نمائید، گفت و گو و مذاکره نمائید. تعداد نظرها ، چگونگی محتوا و معیار اتکا برای هر وب سایت را در لحاظ بگیرید.