مطلقا تا همینجا متوجه شدید که بهینه سازی چه دانش اثر گذار و موثری برای آموزش سئو حصول و کارهاست.در اینجا تنی چند از مزایای اساسی بهینه سازی را با هم مرور می‌کنیم:
 
بهینه سازی سبب ارتقا بازدید از وب سایت می شود.
سبب مارک شدن و بالا رفتن اعتبار اینترنت‌وبسایت می‌گردد.
سبب فروش بیشتر و در فیض استحصال فایده میگردد.
اکثر زمان ها یوزرها موتورهای کاوش صرفا روی یکی‌از 5 فیض اولیه از برگه حاصل کلیک می‌نمایند؛ براین اساس در صورتیکه برای مطالب خویش پیرو خواننده می باشید یا این که برای مغازه خویش به مشتری نیاز دارید، ناچارید که در سکو‌های بالای حاصل کاوش باشید.
seo صرفا برای سازش با موتورهای کاوش وجود ندارد، بلکه یک سئوی بهتر موجب بهبود تجربیات کاربری و کاربرد بیشتر یک اینترنت‌وب سایت میگردد.
بهینه سازی برای چشم شدن اینترنت‌تارنما شما در کانال‌های اجتماعی موءثر میباشد. در حدود سه میلیارد نفر از عموم دنیا دست کم در یکی‌از کانال‌های اجتماعی حضور دارا‌هستند. محتوای شما در‌صورتی‌که در نتیجه ها کاوش منزلت قابل قبولی داشته باشد و مخاطب آن را گزینش نماید، به‌احتمال زیاد در یک کدام از کانال‌های اجتماعی نظیر صورت‌بوک و توییتر به اشتراک نهاده می گردد و این اشتراک به معنای یک پیوند موثر برای بهبود مرتبه اینترنت‌وب سایت شماست.
seo ماندگاری بسیار بالاتری نسبت به دیگر شیوه‌های بازاریابی داراست.
هزینه‌ای که برای بهینه سازی می‌گردد،‌ یک‌سری موازی رجوع سرمایه در ادامه خواهد داشت
موضوعی که بهینه سازی را دیدنی می نماید این میباشد که میتوانیم که Kpi های مختلفی تعریف و تمجید کنیم و تغییرات را پایین لحاظ بگیریم و هرچیزی که قابل اندازه گیری باشد، قابل بهبود هم می‌باشد.
 
خب حال که پروسه جاری ساختن seo و التفات آن را شناختیم، یه خرده جزئی‌خیس در زمینه ی آن سخن می کنیم :‌