بگذارید نخستین روند را به شما توضیح داده و راجع به تمام زمینه آموزش سئو ریچ اسنپیت ها پر‌نور تان کنم، آن گاه به سراغ طریق قرار دادن ریچ اسنیپت در وب سایت می‌رویم.
 
ملاحظه کنید در شرایط معمولی، گوگل بضاعت و توان یه خرده در آشنایی نوع و جزئیات صفحه های شما داراست. یعنی نمیتواند به نیکی فهم و شعور نماید که مولف این کاغذ چه کسی است؟ یوزرها چه امتیازی به آن داده اند؟ به هیچ عنوان محتوای کاغذ در امر چه چیزی میباشد و… .
 
 
 
درپی و با اعتنا به اینکه آشنایی هر چه عالی صفحه ها وب سایت یک کدام از نیازهای مهم گوگل بود، نوعی از کدها را همدم با دیگر موتورهای کاوش مثل بینگ و یاهو به وجود آورد.
 
این کدها که بوسیله کلیه موتورهای کاوش شناخته و پذیرش می گردند، به ربات های آنان در آشنایی خوب صفحه ها امداد میکنند. اسم آنان “داده های ساختار یافته” یا این که استراکچر دیتا (Structured Data) میباشد.
 
به عنوان مثال در شرایط معمولی گوگل توانگری متعددی در آشنایی محتوای این نوشته‌ی‌علمی ندارد. البته کافی میباشد داده های ساختار یافته را به کدهای آن اضافه کنم تا به گوگل بگوید:
 
این یک نوشته‌ی‌علمی میباشد،
تا الان x عدد حیث مثبت و منفی از یوزرها گرفته،
مولف آن سید محمد امین هاشمی اسم داراست،
و…
البته این کدها دقیقا چه میباشند؟
 
Structured Data
فراتر هم گفتم، استراکچر دیتاها، تعدادی کد می‌باشند که با قرار به چنگ آوردن فی مابین کدهای html برگه شما، به گوگل داده ها بیشتری در زمینه‌ی محتوای شیت می‌دهند. برای مثال کد زیر را مشاهده کنید:
 
“name”: “ali mohammadi”
 
اسمی که درین کد در مقابل عبارت name در ورقه شما نوشته میگردد، تحت عنوان تولید کننده این محتوا در لحاظ گرفته گردیده و به یوزرها در نتیجه ها اکران داده گردد.
 
 
 
نکته قابل توجه اینجاست که استراکچر دیتاها خودشان تعدادی نوع متعدد میباشند. یعنی همان طور که شما برای پباده سازی یک تارنما می توانید از کدهای نرم‌افزار نویسی مثل php ،python ،asp و… یاری بگیرید، برای اضافه کردن استراکچر دیتاها هم می توانید یک کدام از این 4 نوع کد و استاندارد را استعمال فرمایید:
 
RDFa
Microformats
Microdata
JSON-LD
هر مورد از اینها نوعی از استانداردها میباشند که می توانند گزینه استعمال قرار بگیرند. ولی مشهور ترین استاندارد، کدهای اسکیما می باشند که تحت تیم microdata قرار می گیرند. ولی خویش گوگل و دیگر موتورهای کاوش سفارش به به کار گیری از کدهای json-ld میکنند.
 
نکته: با دقت به اینکه شما با افزودن استراکچر دیتاها به گوگل در آشنایی خوب وب سایت امداد می کنید، گوگل خلال مزیت های بالا، یه خرده هم توان seo وبسایت تان را ارتقا می‌دهد. پس میتوان بیان کرد ریچ اسنیپت ها به‌این نحوه هم روی seo تارنما تان اثر مثبت می‌گذارند.