در قدم اولیه بایستی بازیگران نقش های اساسی سایتمان را بشناسیم . این ستاره ها آموزش سئو که به عبارتی کلید کلمه های نوشته های کتبی و کلمه ها اساسی خویش وب سایت می‌باشند ، به ما اعلام می نمایند که بایستی از چه راهی وارد شویم و تمرکزمان را بر روی تقویت چه عباراتی در اختیار بگذاریم . بدیهیست که به هنگام تمرکز همگی توجهات بر روی پدیده ای خاص و امداد بقیه عامل ها به عالی چشم شدن آن ، شانس دامنۀ متبوع برای برگزیده شدن بوسیله یوزرها موتورهای کاوش گر نیز بیشتر گردیده و با تکرار انتخابش بوسیله آن‌ها و خدمت دهی به وی ، روش خویش را به سمت حاصل نخستین گوگل هموارتر می نماید .
ما در بهینه سازی وبسایت مکلف به محاسبه رقابت پذیری و سطح توسعه رقبای خویش در حوزه های کاری مشترکمان هستیم تا به این وسیله نقاط ضعف و توان خویش را بشناسیم یا این که از خلاء فعالیتی آن ها غایت استعمال را ببریم . هنگامی که خویش را با بالا دستی ها قیاس می‌کنیم ، می‌بینیم که چه چیزی دارا هستند که ما نداریم یا این که به چه مفاهیمی پرداخته اند که ما از آن غافلیم ، لذا در رقابتی سلامت و با استناد به قواعد سئوی کلاه سپید خویش را به آنها می‌رسانیم و با سنجش وضعیت رقبای ذیل دستی خویش ، دلایل ضعف آن‌ها‌را تجزیه و آنالیز کرده (به عنوان مثالً قالبی غیر جذّاب ، محتوایی تکراری ، مشکلات فاحش مفهومی یا این که نگارشی و … ) و آنگاه با کارایی به عدم ارتکاب آن به وسیله خودمان به کاهش دست اندرکاران ترساندن کننده و ترمز های کاهش دهنده سرعت پیشرفتمان می‌پردازیم .
درباره‌ی بهینه سازی ، ما نمی توانیم ورژن ای یکسان برای تمامی تارنما ها بپیچیم و می بایست با دقت به واحد سنجش کاوش یا این که رقابت کلمه ها کلیدی آن در وب به تعیین ، تغییر تحول یا این که بهبود ساختار محتوای تارنما و صفحه ها لندینگ آن بپردازیم . گاهی وبسایت شما او‌لین سایت در حوزه فعالیتیتان میباشد . اگرچه در اینگونه قوانینی اصرار و استمرار در ایجاد و عرضه محتوای توانمند و کاربردی هیچ مشکلی نداشته و منزلت شمارا بیش تر از پیش در این جا مستحکم می نماید ، ولی هنگامی وب سایت حریف مسافت ای بسیار زیاد از نگاه محتوا ، ظواهر و پیوند های متصل با تارنما خویش در مقایسه با شما دارااست ، اختصاص منابع بیش تر از حد بدین فعالیت اسراف بوده و سبب ساز نمی‌شود تا سکو ای عالی از نخستین داشته باشید .
این در حالیست که گاهی در کاغذ سوم یا این که چهارم گوگل بوده و فقط تعدادی پیچ گران قدر را تا وصال به مقصد مهم بر رمز رویه خویش دارید ؛ لذا می بایست با کل قدرت و داشته هایتان به پیش بتازید . از این روست که گفته می‌گردد هر وب سایت سازه به موقعیت منحصربه‌فرد بفرد خویش مستلزم یک استراتژی منحصربه‌فرد میباشد .
 
در گزینش یک استراتژی داشتن نگرشی همگی جانبه ما یحتاج میباشد . طبیعیست که استراتژی تارنما هایی پیشگام در عرصه های رقابتی خویش تصمیمی رفتار الساعه نبوده و از بازه ها قبلی به بایستی ها و نبایدها و اقداماتی که همینک به منصه ظهور رسیده اند پرداخته گردیده است ، عملی که مثلا در ساخت محتوا با کردار محتوایی استاندارد ، آموزنده و کیفیت بالا و همینطور صرف فرصت برای رفع عیوب یا این که رسیدگی ظریف جزئیات آن خود نمایی می نماید .