Content Farm
مزرعه محتوا یک اینترنت‌وبسایت میباشد که مقاله‌ها متعددی کیفیت بالا ذیل آموزش سئو در بخش اعظمی از موضوعات گوناگون ایجاد می‌نماید، آن‌گاه از لغات کلیدی به کارگیری می‌نماید به گونه ای که آنان درجه بالایی در نتیجه ها گوگل یا این که بقیه موتورهای کاوش به دست میاورند.
 
Google Bomb
بمباران گوگل یکی نحوه‌های seo کلاه سیاه میباشد که با غرض ارتقا درجه اینترنت‌تارنما برای جستجوی خاص گوگل با منفعت‌گیری از الگوریتم آن جاری ساختن میشود. بمباران گوگل در کل مشمول والا‌نمایی تصنعی و مصنوعی تعداد صفحاتی میباشد که به یک برگه لینک دارا هستند و کلماتی که در انکرتکست پیوند استعمال می شود.
 
محتوای تکراری یا این که duplicate content
گاهی به خطا، گاهی به عمد ممکن میباشد در سایتتان دو شیت شبیه یکدیگر داشته باشید. حتی گاهی اینترنت‌وب سایت‌ها، محتوایشان را از تارنما‌های دیگر نسخه برداری برداری می‌نمایند و در سود دو برگه از دو وبسایت متعدد مشابه یکدیگر میگردد. به طبعً می بایست از بروز اینگونه مشکلی در وب سایت اجتناب کرد.
 
متن‌های مخفی  (Invisible Text)
متنی که رنگ آن با پس‌مورد یک کدام از گردیده تا قابل روئیت نباشد. مقصود از قرار دادن اینگونه متنی این میباشد که وب سایت را با محتوایی مختلف از آنچه می‌باشد به موتورهای کاوش معرفی نمایند. از جمله در یک وبسایت محتوایی درباره‌ی با ز‌لزله طهران و فعال شدن گسل‌ها قرار داده گردیده و آحاد این متن با پس‌مسئله هم‌رنگ میشود و زمانی‌که مخاطب بدین شیت مراجعه می‌نماید با تبلیغ فروش قرص لاغری مواجه شود.
به کار گیری از متن‌های نهفته نیز یکی‌از دیگر از تکنیک‌های seo کلاه سیاه به حساب میآید.
 
Cloaking  نهفته‌کاری
محتوایی که به مخاطب اکران داده میگردد با آنچه که به گوگل اکران داده میگردد تفاوت داراست.
 
اسپم (Spam)
همه عمل‌هایی که منجر گردد مخاطب فریب بخورد را می‌اقتدار اسپم نامید. اسپم مشمول مواقعی مانند لینک و پیوند به وب سایت‌های فرنگی نامرتبط، قرار دادن محتوای نامرتبط، متن‌های مخفی متن‌های نسخه برداری گردیده بی‌قیمت و... میشود.