بخش اعظمی از اشخاص نگران این می‌باشند که تشکیل داد تعداد بسیار متعددی لینک آموزش سئو و پیوند برای یک محتوا، بر درجه کلمه ها کلیدی آن محتوا اثر منفی می گذارد.
 
این زمینه سنجیده میباشد که یک کاغذ اینترنت دربردارنده محتوای ارزشمند و کیفیت خوب، بیشتر و سریعتر بک لینک و پیوند بدست میاورد.
 
هر توشه که فردی به مقاله شما پیوند میدهد، محتوای شما بیشتر به چشم می‌خورد و شانس آن نیز در اخذ پیوند های بیشتر ارتقا مییابد. در‌حالتی که این موضوع رنک عبارات کلیدی را به اندازه کافی ارتقا دهد، تاثیر آن به صورت قابل توجهی کلاً وبسایت پایین اثر قرار میگیرد. این فرمان ماهیت بک پیوند طبیعی را آرم می‌دهد.
 
در‌صورتی‌که چند پیوند بی چگونگی را از کانال های محتوا و دایرکتوری های اسپم اخذ نمائید، با جریمه های بی واسطه و افت قیمت شدید پروفایل پیوند مواجه میشوید.
 
درج پست مهمان منجر تشکیل داد بک پیوند های مخرب میگردد
برخی از اشخاص گفته بودند که درج پست مهمان منسوخ شد‌ه‌است. این گفته مانند اکثری از گفته های گوگل بعداز مدتی رد یا این که روشن سازی شد.
 
چرا می بایست موتورهای کاوش شمارا به جهت گذاشتن پست مهمان در مطالب مرتبط و دارنده ترافیک جستجوی بالا، به مراد بازاریابی بیزنس و انجام یک فکر پیشرو جریمه نماید؟ بدیهی میباشد که لینک و پیوند های باطن محتوا قیمت بیشتری نسبت به پیوند های جانور در شیت در آغاز وب سایت شما دارا هستند البته اسپم کردن لینک و پیوند های متنی با انکر تکست هایی مملو‌از لغت ها کلیدی، سبب متضرر شدن شما می گردد.  
 
گذاشتن پست مهمان به مراد لینک و پیوند سازی، غرض لینک و پیوند سازی برای وب سایت را مخدوش می نماید. پست مهمان و حتی بدست آوردن لینک و پیوند های نوفالو، مزایای غیر مستقیمی برای بازاریابی دیجیتالی شما دارااست و بر روی همگی فاکتورهایی که با شغل شما مرتبط می‌باشند، از ارتقا دوراندیشی از مارک در اینترنت گرفته تا ارتقا ترافیک تارنما شما از این منابع، اثر مثبت می گذارد.