راستش را بخواهید هنوز هیچ نمونه‌ای پیدا نکرده‌ایم که گورخر در آموزش سئو وب فارسی، فلان فروشگاه را به دلیل کیفیت نامناسب یا ظاهر زشت جریمه کرده باشد. اما خب این دلیل خوبی نیست که نسبت به خشم آن بی‌توجه باشیم.
یادتان باشد که جمعیت وب فارسی در نهایت چیزی حدود 40 تا 50 میلیون نفر است در حالی که وب انگلیسی و عربی چند میلیارد کاربر دارند. همین موضوع باعث می‌شود که همیشه الگوریتم ها و آپدیت‌های گوگل اول به سراغ کاربران این دو زبان بروند و با تأخیر زمانی زیادی در وب فارسی ظاهر شوند، پس بهتر است کمی آینده‌نگر بوده و از همین الان هوای گورخر گوگل را داشته باشید.
 
در هر حال؛ هرچیزی فروشگاه اینترنتی ما را به عنوان یک فروشگاه معتبر معرفی کند، می‌تواند برای الگوریتم گورخر خوشحال کننده باشد. البته بعضی مواقع، هوش مصنوعی این الگوریتم دقیق‌تر به بررسی جزئیات سایتمان مشغول می‌شود. در ادامه نکات مهمی که باید برای بهبود سئو سایت و دوری از خشم گور خر به آن توجه کنیم را توضیح می‌دهیم.
 
در فروشگاه اینترنتی‌تان محتوای با کیفیت بنویسید
محتوا همیشه راز موفقیت در وب بوده و هست. یکی از نشانه‌هایی که به گورخر می‌فهماند شما یک سایت فروشگاهی معتبر هستید، وجود محتوای مفید است . اما در کجا؟
 
اولین نکته؛ وجود محتوای با کیفیت در وبلاگ سایتتان در مورد محصول و خدماتی است که ارائه می‌کنید.
 
بعد از آن باید به محتوای صفحات محصول دقت کنید. مطمئن شوید که محصولات شما همگی با یک محتوای تکراری در گوگل نمایش داده نمی‌شوند. همینطور دقت کنید که در هر محتوا لینک‌های داخلی مناسبی وجود داشته باشد. نبودن لینک داخلی میان محصولات و صفحات شما باعث به وجود آمدن صفحات یتیم در سایت می‌شود. این صفحات را هیچ کدام از الگوریتم‌های گوگل دوست ندارند.
 
به ux و ui فروشگاه توجه کنید
نه فقط الگوریتم zebra بلکه خود کاربران هم برای اینکه مطمئن شوند یک سایت فروشگاهی از اعتبار مناسبی برخوردار است یا نه، به طراحی آن توجه می‌کنند. یک تصویر با سایز نامناسب در صفحه محصول کافی است تا از دید کاربر به عنوان یک سایت بی‌کیفیت شناخته شوید. پس تا جای ممکن به دیزاین و طراحی سایت دقت کنید.
 
علاوه بر این در صفحات، باید نمادهای اعتماد سایت قابل مشاهده باشند. همینطور باید دکمه خرید با اندازه مناسبی جلوی دید مخاطب قرار بگیرد. مورد بعدی، توضیحات محصول است . کاربر نباید برای مشاهده توضیحات و مشخصات محصول، در صفحه سرگردان شود پس آن‌ها را در دسترس‌ترین جای ممکن بگذارید.