لینک بیلدینگ یا ساخت بک لینک
اصلی ترین تکنیک سئو خارجی سایت، ساخت بک لینک برای سایت است. در واقع آموزش سئو گوگل با بررسی بک لینک های هر سایت به معتبر بودن سایت شما پی می برد. به طور کلی لینک بیلدینگ به سه شکل انجام می شود:
 
لینک های ساخته شده به صورت دستی ( Manual link)
 
در این نوع لینک سازی، مدیر سایت یا سئو کار، اقدام به لینک سازی در سایت های مختلف می کند. لازم به ذکر است که این روش می تواند خطرات زیادی را برای شما داشته باشد. چرا که اگر گوگل به مصنوعی بودن این لینک ها پی ببرد، شما را جریمه خواهد کرد. برای جلوگیری از بروز این اتفاق، پیشنهاد می کنیم مطلب " بهترین روش های لینک بیلدینگ " را مطالعه کنید.
 
 
 
لینک‌های طبیعی (Natural link)
لینک های طبیعی بدون دخالت سئو کار یا مدیر سایت انجام می شود. اما زمانی این اتفاق می افتد که سایت شما از نظر محتوایی کامل و با کیفیت باشد. تنها در این صورت است که مخاطب ترغیب می شود تا سایت شما را به دیگران معرفی کند.
 
 
 
انتشار رپورتاژ آگهی
 
رپورتاژ آگهی به متن تبلیغاتی گفته می شود که به منظور معرفی کالا یا خدمات در سایت های پر بازدید منتشر می شود. در واقع سئو کار یا مدیر سایت یک متن تبلیغاتی را آماده کرده و در یک سایت پر بازدید منتشر می کند. اصولا شما می توانید در هر رپورتاژ تنها 3 لینک به سایت خود بدهید.
 
البته نوشتن رپورتاژ آگهی ترفند هایی دارد که در مطلب " نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی " آن را به شما یاد داده ایم.
 
 
 
کدام بک لینک ها ارزش بالاتری دارند؟
حال این سوال مطرح می شود که از بین روش های لینک سازی، کدام روش ارزش بیشتری دارد؟ اصولا لینک هایی که از نظر سئو، ارزش بالاتری داشته باشند، اهمیت بیشتری برای ما خواهند داشت. اما لینک سازی ها چطور ارزش گذاری می شوند؟
 
قدمت لینک ایجاد شده
محبوبیت و تعداد کلیک انجام شده روی لینک
موضوع لینک و سایت لینک دهنده
متن لینک یا انکر تکست
دامین آتوریتی یا اعتبار دامنه لینک دهنده
تعداد لینک های خارجی آن صفحه یا به طور کلی دامنه