در نوشته‌علمی ای که در همین تارنما به عنوان اشکال محتوای وب سایت آموزش سئو ارائه گردیده روی هم رفته در باب گونه های محتوا اشاره شد‌ه‌است. ولی در پی همین مقاله شما به مواقعی عکس العمل میکنید که در آن مقاله به آن اشاره نشده میباشد.
 
 
 
محتوای مقصود شما در هر جستجو گر می‌تواند یکی‌از مورد ها ذیل باشد :
 
صفحه های تولید ها 
ارتباط این گزینه با تارنما های تجاری مثل مربا و کره میمونه ! وب سایت های تجاری متعددی با seo محصول ها خودشون به راحتی اون رو در مشت موتور های جستجوگری مثل گوگل میزارن و برخورد بالای ورودی از کاوشگر ها سبب ساز پرورش و بسط سایتشون میشه. بالا بردن تارنما در سرچ گوگل می تونه درامد بهتری رو برای شما رقم بزنه.
 
پست های وب لاگ 
یک وب لاگ یک کدام از بی آلایش ترین رویکرد ها برای ساخت جریان ورودی جستجو گر های متفاوت به وب سایت شماست ! در مجموع، پست های بلاگ بیشتر دیدنی میباشند و بیشتر احتمال داره که کاربر وارداتی به سمت سرویس ها وبسایت شما سوق داده بشه، بدین ترتیب یک بلاگ می تونه یک راه و روش خوب برای ساخت‌و‌ساز ورودی های زیاد و در فیض رونق تجارت و گسترش شما بشه (به حافظه داشته باشید، وب لاگ ها بسیار انعطاف پذیر میباشند و شما می تونید از اونا برای میزبانی هر کدام از اشکال پایین درین لیست به کار گیری نمائید.) 
 
یکی مدیر محتواهای دارای اسم و رسم در این باره وردپرس میباشد. در سالهای اخیر بالا بردن بهینه سازی وب سایت وردپرس بسیار رونق پیدا نموده است. راه حل های بهینه سازی تارنما وردپرس زیاد میباشد که در صفحه های دیگر به طور منحصربه‌فرد درباره ی هریک به تفضیل دعوا خوا‌هیم نمود.
 
مقاله ها
نوشته‌ی علمی و یا این که گفتگو افراد دوست داستنی برای عموم ! شخصیت های جنجالی، موضع گیری ها و سخن ها می تونه شیوه ورودی تصاحب کردن بهتر برای یک وب سایت خبرگزاری و یا این که خبر نامه ها باشه، تارنما هایی مثل ویکی پدیا پیشتاز داده ها افراد و نوشته‌علمی در عالم می‌باشند ! 
 
راهنما ها
موعظه نمائید ! شما می تونید با قرار دادن فراگیری و پند هایی که اکثر استفاده کننده شما با اون درگیره و بهش نیاز داره اون رو با پای خودش به سمت خودتون هدایت نمائید ! اکثر وقت ها راهنما ها در چندین پست خلاصه میشن البته یک طریق دیگه هم میباشد، می تونید در شکل میل راهنمای بدون نقص رو در یک پست قرار بدید و سپس کاربر ورودی شما برای دسترسی بی نقص به محتوای مقاله نیاز به ورود به حساب کاربری داشته باشه، هر تعدادی این ترازو استقبال یوزرها ورودی از طرف موتور های کاوش رو میاره ذیل اما می تونه سیاست مفیدی برای ارتقاء ترافیک تارنما شما باشه