گوگل خیلی بدیهی ذکر نموده است که URLها یاری آموزش سئو می‌نمایند تا فهم و شعور بهتری از محتوای یک شیت داشته باشد. براین اساس بایستی بلد باشیم که چطور URLهای برگه را با صرفه‌سازی کنیم.
• یک کلمه و واژه کلیدی داشته باشید: وجود واژه کلیدی اساسی در URL به گوگل و یوزرها یاری می‌نماید تا محتوای برگه را خوب فهم و شعور نمایند.
• فوکوس در سمت چپ: کلمه و واژه کلیدی را تا حد قابلیت در اولِ URL، یعنی در سمت چپ آن قرار دهید.
• از کلمه ها صحیح و حقیقی وواقعی به کارگیری فرمائید: سعی فرمایید تا کلمه ها ناواضح و بی‌معنا در نشانی اینترنتی شیت وجود نداشته باشد تا گوگل و استفاده کننده بتوانند بلافاصله از محتوای این نشانی به کار گیری نمایند. کلمه ها نقش مهم در On-page بهینه سازی دارا‌هستند.
• نشانی کوتاه و بدیهی باشد: وضعیت ایده‌آل این میباشد که URL کاغذ کوتاه و برای موتورهای کاوش و یوزرها قابل ادراک باشد. هر چه کوتاه‌خیس و قابل ادراک‌خیس باشد، اکران آن در فهرست سرچ‌ها و ورقه‌ی اینترنت سهل وآسان‌خیس میگردد.
 
” توجه نمایید که کاربر هر چه بیشتر جزئیات عمل شمارا فهم نماید، بیشتر به کلیک کردن روی فیض و حتی لینک و پیوند‌های دیگر عشق‌مند میگردد.”
 
• از خطه فاصله در میان کلمه ها به کار گیری نمایید: خط چین URLها را خواناتر می‌نماید. مثلا در صورتی‌که شیت‌ای در باب سرویس ها سئو میباشد، از URL ” www.yourcompany.com/سئو-services” به کارگیری نمایید.
• اجتناب از شناسه Ids: تا جایی که ممکن میباشد از درج Ids درURL های وبسایت اجتناب نمائید. زیرا Idsها تیم‌ای از URLها را برای به عبارتی کاغذ تولید می‌نمایند و وضعیت بغرنج می شود. خویش گوگل توصیه می‌نماید که از First-party cookieها به کارگیری نمائید.
 
برچسب‌های تیتر و توضیحات متا
متا تگ‌ها از مهمترین فاکتورهای seo داخلی می‌باشند. هر ورقه‌ای یک برچسب تیتر داراست و این برچسب در حاصل سرچ در پوسته یک تیتر علامت داده می‌گردد. توضیحات متا خلاصه‌ای کوتاه از برگه‌ای میباشد که در پایین تیتر ظواهر می شود. هر دوی آن ها به یوزرها، موتورهای کاوش امداد می‌نمایند تا مقصود از محتوای آن کاغذ را عالی و ظریف‌خیس فهم نمایند. برچسب یا این که تگ تیتر یک فاکتور بی واسطه برای درجه‌بندی بهینه سازی در شیت میباشد اما توضیحات متا اینطور نیستند.
هم تیتر و هم توضیحات متا نقش مهمی در اینکه کاربر جذب محتوای شما می شود و روی آن کلیک می‌نماید یا این که خیر دارا‌هستند. وقتی که تیتر و متا باصرفه میشوند، نرخ کلیک (CTR) ارتقا پیدا می‌نماید. این مراحل باعث به اخذ ترافیک بیشتر میگردد.
 
” دقت داشته باشید که گوگل شیوه رئیس برچسب‌های تیتر را در آگوست 2021 به روز کرد. بعداز این به روز، Google عنوان ها ورقه را بر پایه ی بقیه عنصرها جان دار در شیت، مثل سرفصل‌ها ویرایش می‌نماید.”
 
شاید این تغییرات اثر متعددی روی سکو‌بندی نداشته باشد، ولی حتما در حالتی که به اندازه کافی جالب و تاثیرگذار نباشد، اثر منفی بر روی CTR میگذارد. طبق پژوهش ها کارشناسان بهینه سازی، با این الگوریتم نو گوگل، CTR تا 37 درصد کاهش پیدا کرده میباشد.
 
هدرها و اثر آنان بر بهینه سازی
استعمال از هدرهای زیادی مانند H1،H2،H3 و … در صفحه های اینترنت‌وب سایت شما از یکسری جهت بهینه سازی را تقویت می‌نماید. نخستین اینکه کربران معمولی‌خیس مطالب را میخوانند زیرا از قرائت یک ورقه‌ی یک دست خسته می گردند. هدرها امداد می‌نمایند تا بتوانیم با سرعت کلیات محتواها را تحقیق کنیم. بعداز این جهت مطمئن هستیم که گوگل هم به هدر عشق داراست. دوم اینکه همین زیرعنوان‌ها سبب می‌شند گوگل محتوای یک ورقه را خیلی بی آلایش فهم نماید.
 
” مطلقا از کلمه و واژه کلیدی مهم محتوا در یک یا این که دو هدر H1 به کارگیری نمائید.”