پس از اینکه لغت ها کلیدی خویش را انتخاب و تیم بندی کردید، بایستی نوع پست گذاری آموزش سئو رقبای خویش در شبکه‌های‌مردمی و وب لاگ سایتشان را پژوهش فرمایید. مطمئنا آنها هم برای خویش دارنده روزنگار محتوا می‌باشند. پژوهش نمائید که :
 
در روز چه معیار پست در وبلاگ و شبکه های عمومی قرار می‌دهند؟
نوع پست های آنان در‌این کانال ها به چه شکل میباشد؟ نسبیت آموزشی، خبری، مناسبتی و متفرقه را رسیدگی فرمایید.
روش تایپ کردن آن‌ها در شرایط های خاص به اعتنا تحقیق نمائید.
هر کانال اجتماعی در روز چند دفعه به روزرسانی می‌گردد؟
در چه ساعاتی از روز محتواهای خویش را انتشار میدهند و اینکه نوع آنان چه‌طور میباشد؟
و به طور کلی کار های آنها را زیر لحاظ داشته باشید.
این نکته را در لحاظ داشته باشید که پژوهش بر شغل رقبا مستمر میباشد ولی در موقع آغاز فعالیت این بایستی بیشتر و بدون شوخی خیس به‌این مساله توجه فرمائید.
 
مثلا کمپانی ما که یک کمپانی در موضوع بهینه سازی و طراحی وب میباشد، استراتژی خاصی برای ساخت‌و‌ساز محتوا در شبکه های مردمی داراست. دسته ساخت‌و‌ساز محتوای ما نخستین از تمامی وب لاگ وبسایت رقبا که از شیوه پست گذاری و ترازو به روزرسانی آن‌ها‌را و آن گاه در مرحله آتی شبکه های عمومی آنها را هم نیز تحقیق می نماید.
 
ما پژوهش میکنیم که رقبای ما در حین روز چند دفعه پست در وب سایت و شبکه‌های‌عمومی خویش میگذارند، نوع پست های آنها در حین روزهای هفته چه‌گونه میباشد، در مناسبت ها چه‌طور کار می نمایند، از چه هشتگ هایی استعمال می نمایند و غیره. همه این شغل ها این میباشد که در پروژه ساخت محتوای خویش یاروهمدم با آنان پیش ببریم. در انتها اینکه آیا آنها در روز‌نگار محتوا خویش لغت ها کلیدی خاصی را در لحاظ دارا‌هستند یا این که نه و چقدر روی این مساله تاکید می نمایند. تا قبل از این هم گفتیم که روزنگار محتوا هدفش صرفا امداد به seo تارنما و بالا بردن درجه آن در واژه و کلمه کلیدی خاص میباشد.
 
اعتنا فرمایید که اصلا نباید نسخه برداری فرمایید، بلکه می بایست ایده بگیرید و از آنها یک ایده تازه بسازید.
 
در پایان چه کاری برای روز‌نگار محتوا جاری ساختن دهیم؟
در حالتی که بخواهیم روز‌نگار محتوایی را بنویسیم که بتوان با آن مرتبه کلمه ها کلیدی را متناسب با وب سایت و با اپ ارتقا دهیم و مجموع گفته های خویش را خلاصه کنیم، عالی میباشد که پروسه پایین را به ترتیب ایفا دهیم:
 
1. نخستین از تمامی یک روزنگار در کنار خویش قرار دهید.
 
2. عبارات کلیدی تارنما مهم خویش را اساسی فرمایید.
 
3. وب سایت های حریف خویش را تحقیق فرمایید. نوع محتوا، کیفیت تکثیر محتوا، ساعت نشر محتوا، از چه لغت ها کلیدی به کار گیری می نمایند، در طی روزهای هفته از چه شبکه‌های‌اجتماعی به کار گیری می نمایند، پست های آن‌ها چه‌گونه منتشر میشود و غیره را به اعتنا رسیدگی نمایید.
 
4. برای خویش به طور ماهیانه یا این که دست کم هفتگی، یک نرم‌افزار برای پست گذاری درطول هفته و در روزنگار محتوای خویش بنویسید. برای هرروز هفته یک واژه و کلمه کلیدی خاصی در کنار سایر نوع پست ها قرار دهید. عملکرد نمایید ساعت انتشارهای متفاوتی را آزمایش نمایید تا بتوانید بیشترین برخورد را بدست بیاورید.