بعضا از اشخاص به طور ناخواسته دو معنا متا دیسکریپشن و توضیحات اکران آموزش سئو داده گردیده در حاصل کاوش (اسنیپت نتیجه ها کاوش) را به مکان یکدیگر به شغل می‌برند. البته متا دیسکریپشن و اسنیپت حاصل کاوش (search snippet)، دو چیز به طور کامل منقطع می باشند.
 
متا دیسکریپشن یک تگ HTML میباشد که شما بر روی آن در اختیار گرفتن داشته و می‌توانید دست به ایجاد کرد و سئو آن بزنید.
 
ولی اسنیپت حاصل کاوش، توضیحاتیست که گوگل از کاغذ شما تعیین کرده و آن را در نتیجه ها کاوش و ذیل تیتر کاغذ اکران میدهد. این توضیحات میتواند به عبارتی توضیحات نوشته شده در متا دیسکریپشن بوده یااینکه گوگل به طور خودکار دست به ایجاد توضیح متفاوتی بزند. در واقعیت می اقتدار ذکر کرد که‌این بخش در در اختیار گرفتن گوگل قراردارد.
 
چرا گوگل مطلقا متا دیسکریشپن درج شده بوسیله شما‌را نشانه نمی دهد؟ گوگل بسته به عبارت گزینه کاوش بوسیله استفاده کننده، دست به ساخت‌و‌ساز توضیحات متفاوتی برای صفحه ها اینترنت می‌زند که ممکن میباشد به طور کامل متعدد از متا تگ توضیحات شما باشد. این گزینه هم چیز جدیدی وجود ندارد. گوگل سالها پیش مبادرت به اتوماسیون این بخش زده میباشد.
 
ارتفاع با صرفه و پیشنهادی برای متا دیسکریپشن چیست؟
سالهاست که محصور کردن متا دیسکریپشن تا 160 کاراکتر یکی‌از استانداردهای seo در این باره بوده میباشد. اما این مقدار بسته به ارتفاع محتوای این نصیب می تواند ماکسیمم در میان 155 الی 165 کاراکتر باشد.
 
انگیزه این seo نیز این میباشد که آحاد محتوای متا تگ توضیحات در نتیجه ها کاوش اکران داده گردیده و کمی از آن محو نشود. این چاره از ارتقاء بانس ریت نیز پرهیز می نماید.
 
در سال قبلی گوگل طی اعلامیه ای اعلام کرد که از این پس ماکسیمم ارتفاع متا دیسکرپشن 300 کاراکتر خواهد بود. این مقدار دوبرابر چیزی بود که تا آن مجال رایج بود.
 
وبسایت MOZ بعد از آن پژوهش کاملی در این مورد اعمال اعطا کرد و تأیید کرد ارتفاع ماکسیمم متا تگ دیسکریپشن به 300 کاراکتر ارتقا پیدا نموده است. ولی گوگل به‌سرعت کلام خویش را پس گرفت و مجددا به محدودیت 160 کاراکتری رجوع و برگشت.
 
ولی این تغییرات در بهینه سازی چه معنایی دارااست؟
 
به کلام‌های حرف گویان گوگل گوش کرده و به بایستی ها و نبایدهای آنها اعتنا فرمائید، ولی اعتنا داشته باشید که راهکاری را سوای تست در وسعت بالا اعمال نکنید. همواره به آزمایش آنچه که آن ها می گویند و آنچه که نمی‌گویند بپردازید. در فیض راهکاری را که در وب سایت شما قابل اجراست را گزینش فرمائید.