فرمت‌های JPEG ، PNG و GIF تحت عنوان رایج‌ترین فرمت‌های آموزش سئو تصاویر جان دار بر روی اینترنت شناخته می گردند و هر مورد از آن ها از طریق‌های فشرده سازی خاصی استعمال می‌نمایند. یعنی وسعت عکس‌ در هرمورد از این فرمت‌ها متعدد میباشد. وسعت عکس‌ها نیز در حین آپلود برگه متبوع اثر بسزایی خواهد داشت و از آنجایی که مجال لود شیت برای سئوی آن عنایت بخش اعظمی داراست، بایستی در تعیین فرمت عکس‌های خویش توجه متعددی داشته باشید. وظیفه شما این میباشد که شایسته ترین و مطلوب‌ترین فرمت را برای تصاویر خویش تعیین فرمایید و فارغ از کم شدن چگونگی‌ آن‌ها، وسعت عکس‌ها را کاهش دهید تا سریع لود شوند. فرمت JPEG یکی کاربردی‌ترین فرمت‌های عکس میباشد که دارنده باکیفیت و وسعت پایینی نسبت به بقیه فرمت‌ها میباشد.
 
 
 
تغییر تحول اندازه تصاویر
بعد از تعیین فرمت مطلوب برای عکس‌ها اینک بایستی اندازه آنان را بر طبق با بعد ها سایت خویش تغییر تحول دهید تا در حاصل جستجوی استفاده کننده به صدق اکران داده شوند. یعنی شما می بایست تصویر خویش را با حداکثر پهنا مایحتاج در وبسایت آپلود نمائید تا پروسه seo عکس شما به طور اصولی و استاندارد صورت بپذیرد. در شکل متناسب نبودن اندازه تصویر با بعدها شیت، سایت به طور خودکار مبادرت به تغییر‌و تحول بعد ها تصویر خواهد کرد که‌این فعالیت موجب ارتقاء وسعت عکس شود. ارتقا وسعت عکس نیز سرعت لود سایت را ارتقا می دهد. به این ترتیب کوشش فرمایید خودتان قبل از آپلود تصاویر در سایت، بعدها آنان را در اختیار گرفتن و تهیه و تنظیم نمایید.
 
کاهش وسعت عکس ها
در‌این مرحله از مراحل بهینه سازی عکس می بایست وسعت تصاویر را سوای کم شدن چگونگی آنان کاهش دهید تا سریع‌خیس لود شوند. وقتی که وسعت تصاویر بالا باشد به طبع فرصت بار گذاری و اکران آن ها نیز ارتقا پیدا می‌نماید و این دستور تاثیرات منفی بخش اعظمی بر سئوی سایت شما خواهد داشت. برای فشرده سازی تصاویر فارغ از کاهش چگونگی آن ها میتوانید از ابزارهای مختلفی همانند اپلیکیشن فوتوشاپ، Optimizilla، CompressNow و یا این که Online Image Optimizer به کارگیری نمایید.