اشکال مختلفی از لحن محتوا وجود داراست، و اکثر زمان ها یک کمپانی و دستیابی‌وکار آموزش سئو از ترکیبی از لحن‌های متعدد به کارگیری می‌نماید تا بتواند لحن مارک خویش را تولید نماید. این لحن مارک اختصاصی به‌شخص بوده و برای عده ای که قبلا با آن مارک برخوردی داشته‌اند آشنا و قابل تشخیص خواهد بود. در اینجا یک‌سری مثال از اشکال لحن محتوا نقل شده میباشد:
 
• لحن قانونی: لحن قانونی وقتی استعمال میگردد که میخواهید بسیار ماهر به‌لحاظ برسید. برای ساخت‌و‌ساز محتوای B2B این لحن مارک می تواند مطلوب باشد. به عبارتی‌طور که مستحضرید، این لحن مفاد به کارگیری خویش را داراست.
 
• لحن غیررسمی: برعکس لحن قانونی، در لحن غیر قانونی میخواهید فضایی صمیمی در میان خویش و کاربر خویش ساخت فرمایید. مدام این‌طور وجود ندارد که بخوایم یه مسافت‌ای بینمون باشه.
 
• لحن شوخی: لحن مارک میتواند قانونی و در عین‌اکنون طنزآلود باشد. البته لحن غیررسمی شاید برای به‌فعالیت بردن مزاح آیتم مطلوب‌تری باشد. خب بامزه بودن گاهی سخته، دست کم برای اینجانب، و درصورتی که نمی‌تونید بامزه باشید، اعتراف نمایید که نمی‌تونید.
 
• لحن بدون شوخی: لحن بدون شوخی در مقابل لحن مزاح قرار می گیرد. مبنی بر مناسبات در بین استخراج‌وکار شما و مخاطبان، گاهی مایحتاج میباشد که لحن مارک دورازشوخی باشد.
 
• لحن خوش‌بینانه: این لحن محتوا گاهی مانند دلداری دادن به‌لحاظ میرسد. یعنی شما با خوش‌بینی استفاده کننده را دعوت می کنید که مطلبی را بخواند یا این که خریدی را اجرا دهد. وی هم در کمال خوش‌بینی میگوید: آری، به دلیل آنکه خیر.
 
• لحن انگیزشی: در لحن انگیزشی عنصر ترغیب مهم ترین چیز میباشد. شما با استعمال از این لحن مارک، به مخاطبان خویش این گرایش را القا می کنید که کاری اعمال دهند. لحن مارک انگیزشی برای محتوای اسکن رایتینگ می تواند مطلوب باشد. صرفا یک‌سری جمله دیگر باقی‌مانده تا بتوانید لحن مارک خویش را تولید فرمائید.
 
• لحن محترمانه: پیشنهاد ما به شما این میباشد که هر یک از اشکال لحن مارک را که گزینش می کنید، محترمانه بنویسید. شما نمی‌توانید برای آحاد مخاطبان خویش مرز ظریف مزاح و خودمی بودن و بی‌ادبی را گزینش فرمائید. پس مراقب باشید.
 
• لحن قاطعانه: استعمال از این لحن مارک به کاربر شما یقین می دهد که محصول یا این که خدماتی که ارائه می‌دهید، ضمانت گردیده می باشند.
 
• لحن گفت‌و‌گو: این لحن محتوا بسیار دموکرات به‌لحاظ میرسد. در لحن گفت‌و‌گو اساس، دیگر شما صرفا سخنران نیستید و با تعامل با کاربر به وی مجال دیدگاه ها می‌دهید. مگر غیر از این میباشد که ما میخواهیم استفاده کننده را به خویش مجاورت‌خیس کنیم؟ شما گویید.