در‌صورتی‌که قصد دارید شیت‌ای از اینترنت‌تارنما خویش را تغییر تحول نشانی آموزش سئو دهید به طبعً ریدایرکت نحوه قابل قبولی برای اجرا این فعالیت میباشد. همدم ما باشید تا در یک نوشته‌ی علمی‌‌ی دیگر از خصوصی مقاله‌ها seo، پژوهش کنیم ریدایرکت چیست؟ و چه کاربردی دارااست؟
 
ریدایرکت چیست؟
ریدایرکت (Redirect) روشی برای جابجایی یوزرها از یک نشانی به نشانی نو میباشد. در صورتیکه در یک واژه بخواهیم بگوییم ریدایرکت چیست؟ می‌اقتدار ذکر کرد ریدایرکت به عبارتی تغییر تحول نشانی میباشد.
 
شاید برای شما اتفاق افتاده باشد که بخواهید نشانی یک نوشته را تغییر تحول دهید. البته بعداز تغییر و تحول نشانی یوزرها اینترنت‌وب سایت شما چطور بایستی به نشانی نو دسترسی داشته باشند؟! کاربرانی که به نشانی پیشین مراجعه می‌نمایند با خطای ۴۰۴ و پیدا نشدن نشانی مواجه می شوند! پس راهکار چیست؟
 
جواب پرسش ریدایرکت میباشد. وقتی که شما یک نشانی را به نشانی جدیدی ریدایرکت میکنید یوزرها و موتورهای کاوش بعداز مراجعه به نشانی نخستین به صورت اتومات به نشانی تازه منتقل می شوند.
 
 
 
ریدایرکت چه کاربردی دارااست؟
ریدایرکت روشی میباشد که موجب میشود از چهره دادن خطای ۴۰۴ در اینترنت‌وبسایت شما تا حد متعددی پرهیز خواهد شد و با حذف صفحه ها، مشکلی در بهینه سازی وب سایت ساخت نشود. ولی این طرز در ۳ آیتم کاربرد دارااست:
 
۱- تغییر‌و تحول دامنه
در شرایطی که قصد تغییر و تحول دامنه‌ی اینترنت‌وب سایت خویش را دارید عالی میباشد پس از تهیه و تنظیم‌ی دامنه‌ نو، نشانی دامنه‌ی فعلی را روی دامنه‌ی نو ریدایرکت نمائید. در این‌حالت یوزرها فعلی خویش را هم مراقبت خواهید کرد و بخشی از اعتبارات دامنه‌ی فعلی شما به دامنه‌ی تازه جابجایی مییابد.
 
۲- تغییر و تحول نشانی صفحه های
در‌حالتی که که بخواهید نشانی شیت‌ای را تغییر و تحول دهید خوب میباشد نشانی فعلی به کاغذ‌ی تازه ریدایرکت ۳۰۱ گردد.
 
۳- رفع محتوای تکراری
ممکن میباشد در وب سایت شما یک سری کاغذ با نشانی‌های متعدد البته محتوای یکسان وجود داشته باشد. معمولاً این اختلال در صفحه ها بایگانی برچسب‌هایی که کمتر مصرف شده‌اند وجود دارااست.
 
برای حل این اختلال هم می بایست برچسب‌ها یا این که صفحه های تکراری حذف گردیده و نشانی آن‌ها ورقه‌ مهم ریدایرکت خواهد شد.
 
 
گونه های ریدایرکت
ریدایرکت‌های متعددی مثل ۳۰۱، ۳۰۲، ۳۰۷، ۳۰۸ و … وجود دارا‌هستند که ما درین نوشته‌ی‌علمی به معرفی کاربردی‌ترین‌ آن‌ها یعنی ریدایرکت ۳۰۱ و ریدایرکت ۳۰۲ می پردازیم.
 
۱- ریدایرکت ۳۰۱ یا این که دایم
 
درصورتی که قصد تغییر تحول نشانی صفحاتی را به طور دایم و مستمر دارید ریدایرکت ۳۰۱ مطلوب‌ترین راه و روش میباشد. هنگامی که شما برای کاغذ‌ای ریدایرکت را فعال میکنید یوزرها و موتورهای کاوش را به نشانی نو جابجایی می‌دهید. این مورد منجر میگردد علاوه بر نگهداری بازدیدکنندگان کاغذ، به جابجایی اعتبار کاغذ هم یاری دهد.
 
همان طور که می دانید گوگل برای هر شیت از تارنما شما امتیازی در حیث می گیرد. در‌صورتی‌که شما برگه‌ را فارغ از ریدایرکت کردن، تغییر‌و تحول نشانی دهید این امتیاز برای آن برگه از در بین می‌رود.
ولی در شکل به کارگیری از ریدایرکت ۳۰۱ قسمت متعددی از اعتبار شیت منتقل شود. براین اساس برای صفحه های گرانبها خویش مسلماً از این شیوه به کارگیری نمایید.