خیلی مراقب باشید که  URLهای غیرکنونیکال را در نقشه‌‎های تارنما قرار ندهید آموزش سئو زیرا گوگل تصور می‌نماید URLهایی که در تارنما‌مپ قرار داده‌اید، ورژن‏‌های کنونیکال می‌باشند و از آنها به کار گیری می‌‎نماید.

 
این عمل برای گزینش URLهای متعارف ضمانت نشده، البته شایسته ترین شیوه برای ساخت‌و‌ساز ساختار نقشه‎های وب سایت میباشد.
 
شایسته ترین طریق‌های Canonical Tag
به کار گیری از تگ کنونیکال فعالیت چندان رنج وجود ندارد. هنگامی چندتا از طریق‌ها را آزمون کردید، خواهید روءیت کرد به آسانی میتوانید ایراد صفحه های تکراری را برطرف نمائید.
 
هنگام اجرای URLهای متعارف، مدام اعتنا داشته باشید:
 
صرفا یک URL کنونیکال در هر ورقه مشخص و معلوم فرمایید
در هر برگه تنها می بایست یک URL متعارف وجود داشته باشد، در غیر این شکل احتمالا خواهید رویت کرد که همگی آن ها نادیده گرفته می‎‌شوند.
 
پروتکل دامنه درست را معلوم فرمائید
در حالتی که تارنما شما روی پروتکل HTTPS جای دارد، قطعا این را تحت عنوان URL کنونیکال خویش به صحت ارجاع دهید. ارجاع به پروتکل نادرست ممکن میباشد خطاها متعددی برای‌تان تولید نماید؛ براین اساس به طبع آن را پژوهش نمایید.
 
URLهای Trailing Slash و Non-Trailing Slash را مشخص و معلوم فرمایید
دقت داشته باشید که آیا تارنما شما در انتهای URLها از اسلش به کارگیری می‌نماید یا این که نه یا این که خیر و به طبع با نظارت این نکته، URL کنونیکال خویش را به صدق ارجاع دهید.
 
URLهای WWW و Non-WWW را مشخص و معلوم نمایید
ورژن‌های WWW و Non-WWW یک URL تحت عنوان صفحه های تکراری بوسیله موتورهای کاوش چشم میشوند. به این ترتیب مطلقا صورت درست آن را مشخص و معلوم فرمایید.